Verras jij jezelf met een Mystery Box en maak kans op 1 van de 3 Golden Tickets twv € 100,= shoptegoed.
Geen producten in je winkelmandje. |
Duurzaamheid begint bij jezelf. Als persoon, werknemer en ondernemer. Daarom hebben we ons bij Naron jaren geleden al afgevraagd hoe we duurzame keuzes kunnen maken. Keuzes waarmee we onze ecologische voetafdruk verkleinen. Die keuzes hebben te maken met hoe we onze winkel runnen. En daar komt meer bij kijken dan je denkt!
We kunnen ons voorstellen dat ook jij als fabulous Naron-shopper bezig bent met duurzaamheid. Die mooie planeet van ons willen we met z’n allen graag mooi houden! Nieuwsgierig wat we zoal anders doen en welke duurzame beslissingen we hebben genomen? Misschien is je al weleens iets opgevallen aan je Naron shopervaring? Met trots geven we je een duurzaam kijkje behind the scenes van Naron!
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als er duurzame lingeriemerken zijn die to-die-for duurzame BH’s maken in grote cupmaten. In onze zoektocht naar fijne merken om in te kopen hebben we nog geen long term sustainable partner gevonden om mee samen te werken, maar gelukkig zijn steeds meer merken zich bewust van hun rol (en voorbeeldfunctie) als het gaat om sustainable fashion. Zo komen we regelmatig start-ups tegen die pionieren in het gebruik van duurzame materialen. Super goede initiatieven waarvan we hopen dat ze op grote schaal (en in grote cup sizes) geproduceerd kunnen worden!
Een van onze best selling merken is Fantasie, een merk dat bewust bezig is met het verduurzamen van hun beauty’s van BH’s. Zo wordt de Fantasie Adelle voor 50% van gerecyclede stof gemaakt. Deze zachte stof heet Regen ™ en wordt gemaakt van plastic flessen. Op deze manier krijgt plastic afval een duurzame tweede bestemming! Dat is niet alles, ook het productieproces van deze stof is duurzamer, omdat er minder energie verbruikt wordt tijdens het maken van deze stof.
De duurzaamheid van de lingeriemerken ligt niet binnen onze invloedsfeer, maar hoe we ons bedrijf runnen natuurlijk wel! Jaren geleden gingen we al over op hybride auto’s en vervingen we onze halogeenverlichting door Ledverlichting. De meeste duurzame winst is te behalen in het logistieke gedeelte van een winkel. Daarom maakten we afspraken met onze leveranciers. Al onze producten komen zonder plastic hanger en waar mogelijk zonder plastic verpakking binnen. Dat scheelt niet alleen een hoop plastic, ook de verzenddozen waarin onze spullen binnenkomen zijn kleiner.
Met het introduceren van de plastic tasjes taks in 2016 gaf de overheid ons Retail ondernemers een duwtje in de goede richting voor het verminderen van plastic afval. Als duurzame oplossing bedachten we bij Naron onze limited edition tasjes. Deze non-woven, herbruikbare tasjes zijn ontworpen door kunstenaar Michel Kooijmans en koop je bij ons voor €2. Niet alleen zorgen ze voor veilig vervoer van je nieuwe lingerieschatten, ook geven ze je een leuke korting! Neem je tijdens je nieuwe shopsessie je tasje mee? Dan krijg je €2 korting op je aankoopbedrag. We lanceren onze nieuwe huisstijl en het nieuwe design van ons collectors item limited edition tasje later dit jaar!
Ook bij het maken van andere keuzes is duurzaamheid een van onze criteria. Zo is ook het platform waar onze website op draait een duurzame stap in de goede richting. We printen geen bonnetjes meer, maar mailen je de factuur. Ook kun je in je eigen Naron-omgeving precies zien wat je de vorige keer hebt besteld, zodat je weet welk model en welke maat je nodig hebt. Dat scheelt verkeerde bestellingen en vermindert het aantal retouren.
Waar we erg enthousiast over zijn is onze nieuwe virtual paskamer! Achter de schermen werken we hard aan een nieuwe digitale shopomgeving waarmee we jou op maat kunnen adviseren over lingerie die voldoet aan jouw wensen. Een win-winsituatie! Jij bestelt direct de juiste BH en wij hebben minder terugkerende pakketjes en verspillen geen verzendmaterialen.
Wil je iets kwijt over duurzaamheid in de lingeriebranche of binnen Naron?
Zo zie je dat we bij Naron druk bezig zijn met het duurzaam optimaliseren van onze bedrijfsprocessen. Maar naast groene duurzaamheid (aandacht voor het milieu) zijn we ook groot voorstander van sociale duurzaamheid (aandacht voor de mens).
We zien onze BH-coaches en alle andere leden van team Naron graag gelukkig. Zitten zij op hun plek en voelen ze zich als een borst in een perfect passende BH, dan stralen ze dat ook uit en kunnen ze jou nog beter helpen! Een gezellige en sociale werkomgeving is wat ons betreft dan ook een must! Dat is ook het fijne van een klein team, we kennen elkaar allemaal en we’ve got each others back! Wij verkopen geen BH’s, we geven zelfvertrouwen. Het zelfvertrouwen dat we onze klanten geven, geven we elkaar ook.
Dat zelfvertrouwen krijgen al onze lieve klanten met cupmaat DD/E door de perfecte BH te dragen. En die perfecte BH heeft heel veel voordelen, luister maar:
Dat draagt dus letterlijk bij aan minder gezondheidskosten, en dat alles door een simpele BH! Vrouwen die bij ons BH’s kopen gaan veel minder vaak naar de fysiotherapeut of plastisch chirurg en zelfs minder vaak naar een psycholoog als het gaat over een lager zelfbeeld door je uiterlijk. Hoe fantastisch is dat!
Zo dragen we op een duurzame manier bij aan onze planeet, onze medewerkers en natuurlijk aan jou als Naron-shopper door je een duurzame oplossing te bieden voor jouw gezondheidsklachten en zelfvertrouwen.
Ook onderdeel zijn van team Naron?