Cupmaten DD t/m KK
Omvang vanaf 60cm
Gratis verzending vanaf €75,-
Retourtermijn van 90 dagen
Online BH coach

Verras jij jezelf met een Mystery Box en maak kans op 1 van de 3 Golden Tickets twv € 100,= shoptegoed.

Jouw winkelwagen (0)
Geen producten in je winkelmandje.

Winkelmandje updaten
04/10/17
Bredaas lingerieconcept voor grote maten toekomst proof

Bredaas lingerieconcept voor grote maten toekomst proof

geschreven door: Nathalie
Heerlijk was het! Even lekker op vakantie naar prachtig Macedonië. Al voor de 4e keer! Wat is het toch een schitterend land qua natuur, cultuur, de gastvrijheid van de mensen en natuurlijk vanwege de prijzen. Uit eten met alles erop en eraan voor €15, met z’n tweeën… écht waar! Dit niet EU land is nog nauwelijks ontdekt.

Heerlijk was het! Even lekker op vakantie naar prachtig Macedonië. Al voor de 4e keer! Wat is het toch een schitterend land qua natuur, cultuur, de gastvrijheid van de mensen en natuurlijk vanwege de prijzen. Uit eten met alles erop en eraan voor €15, met z’n tweeën… écht waar! Dit niet EU land is nog nauwelijks ontdekt. Misschien wel daardoor vol grandioos lieve mensen die je graag bij hen thuis met open armen en met de hele familie ontvangen. Een tafel vol lokale lekkernijen en als niet alles op is moet je het ook nog meenemen. Je voelt je zó welkom, maar eigenlijk ook schuldig omdat men hier gemiddeld slechts € 250 tot € 400 per maand verdient. Het was dus opnieuw fantastisch, net als het weer en ik heb heerlijk mijn hoofd leeg kunnen maken van het afgelopen hectische jaar. Nu weer met frisse moed en nieuwe energie aan de slag…

 

Klaar voor de toekomst

Macedonië gastvijr

Als je mij en Naron al wat langer volgt weet je dat we al bijna een jaar bezig zijn met een groot project waarmee we ons lingerieconcept naar een next level willen tillen. Naast de stenen winkel in de Veemarktstraat in Breda hebben we al jaren de webshop. Eerst dachten we om met stenen winkels het land te gaan veroveren, want veel van onze collega’s en zeker die ook gespecialiseerd waren in grote cupmaten, hebben de crisis niet overleefd. We keken al naar allerlei leuke panden, maar bedachten ons ook dat we ons heel wat op de hals zouden halen omdat het vinden van een verkoopteam dat onze missie kan uitdragen, nauwelijks te vinden zal zijn. Zo hebben we bijvoorbeeld voor onze winkel in Breda nu al bijna een half jaar een vacature voor een bedrijfsleider c.q. shop manager en konden we de vorige verkoopfunctie pas na 2 jaar vervullen. Dus… beter om de focus op online te richten? Wat gebeurt er dan?

 

Change of plans

Naron bij RTLZ

We deden mee aan RTLZ De Groei Challenge en bleven uit meer dan 500 aanmeldingen over bij de 9 bedrijven die op TV mochten pitchen voor een 3-koppige jury van entrepreneurs! Klik op de afbeelding voor een compilatie. Oké, de focus moest ook volgens Ruud Hendriks en Marco Aarninck op online.

Maar hoe kunnen we online onze missie uitdragen, om ook die 70% van alle vrouwen die nu nog altijd haar eigen bh-maat niet kent, toch aan de perfecte bh te helpen? Dan moeten er digitale adviestools komen. Ga die maar eens zoeken in de online modewereld waarbij ruim 90% van het marktaandeel voor bovenkleding is, ruim 5% voor schoenen en enkele procenten overblijven voor modeaccessoires én lingerie? Dat is dus een totaal oninteressante branche om in te investeren voor ontwikkelaars. Tja, en ik ben en ken helaas geen programmeur. Maar door deze zoektocht zijn we met zoveel verschillende partijen in contact gekomen, hebben we zoveel nieuwe ideeën opgedaan en kwam er opnieuw een change of plans. Niet alleen moet online verder ontwikkeld worden, maar zijn er zoveel interessante digitale ontwikkelingen die ons ook in de fysieke winkel gaan helpen om door te groeien. Waarmee? Met een consumer based totaaloplossing!

 

Project Naron 3.0

En zo ontstond project Naron 3.0. Met zulke ambities moet wel de digitale infrastructuur van de organisatie klaar zijn om deze ontwikkelingen aan te kunnen. Alle processen zijn daarom het afgelopen jaar kritisch door mijn zus en mij onder de loep genomen waarbij we vooral keken waar het naartoe moest kunnen door ontwikkelen. Vervolgens kwamen we opnieuw in een onderzoeksfase waarbij we tientallen mogelijke samenwerkingspartners uitnodigden om te inventariseren of er raakvlakken waren. En nu na bijna een jaar, zijn nog steeds niet alle puzzelstukjes gelegd. Je snapt dus wel dat ik echt even aan vakantie toe was.

 

Sparring partners

Het klinkt misschien gek als je bovenstaande leest, want natuurlijk weet ik inmiddels heel goed wat er allemaal mogelijk is, ken ik behoorlijk goed de online en offline wereld en weet ik welke kant wij op willen. Maar eigenlijk juist daarom is er nu bij mij enorme behoefte aan sparring partners. Wie herkent zich als deskundige of als collega omnichannel retailer in bovenstaande ontwikkelingen? Waar bevindt jij je in deze transitie en hoe pak jij jouw project om toekomst proof te worden aan? De volgende fase is de financiering en welke vorm(en) koos jij of ben je van plan daarvoor te kiezen? En tenslotte welk pad koos je voor de implementatie, want zeker in ons geval zal ons hele business model op z’n kop gaan en is een perfecte planning cruciaal voor een succesvolle uitrol….

 

Of ben jij investeerder, business angel, formal investor met kennis van online/offline business modellen en geïnteresseerd om deze ambitieuze onderneemsters naar dat next level te helpen? Hoe komen we dan met elkaar in contact?

Wil je meer weten over mijn verhaal? Of ben je die privé investeerder of andere sparring partner? Ik deel graag mijn kennis. Heb je zelf vragen over zaken doen en het ontwikkelen van nieuwe winkelconcepten? Of wil je gewoon reageren op deze blog? Mail mij of laat het weten via Facebook.

 

Tot BLOGwoensdag. Joane vR

 

Wellicht ook interessant…